måndag 25 februari 2008

Suicid da capo

Fortsättning av Suicid stil.

Jag måste ha missförstått min gode vän. Han förstod, eller hörde åtminstone vad jag sa men kom tydligen till en helt annan slutsats. Frågan kom igen för någon dag sen, denna gång lite annorlunda formulerad. Nästan lite lirkande. Jag fick helt och hållet ändra inställning från avrådande till rådgivande. Jag rekommenderade honom att först läsa 'HTCHT' för lite handfasta onsighttips och sen gav jag några "confidence boosters", givetvis inom ramen för vad som är etiskt.
Utan att sätta någon press på honom så vore det intressant att se om det blir av. Jag har full förståelse om det inte blir så och jag ser helst att onsightförsöket uteblir. Jag minns när Figge (Fredrik Jakobsson) orerade om att han skulle onsighta Lord Hård. Något jag både ville och inte ville se. Givetvis blev det inte av. Jag vet ju tyvärr att min gode vän är av ett helt annat virke och om beslutet nu blir att göra ett försök så säger jag:
Godspeed

1 kommentar:

Jonas sa...

Om man nu absolut vill onsight-sola nåt på Dyvik så kan man ju börja (eller sluta) med leden Kök som ligger ute på kanten 5 m th om Apocalyps. Den står som 5+...