tisdag 1 mars 2011

Med hopp om bra väder

På torsdag åker vi till Sheffield, jag och Jonas Paulsson och som vanligt bär jag en oro i magen att vädret inte kommer att vara till vår fördel. Oftast brukar det ju bli bra och gå att klättra vart man än åker på resa men när förväntningarna är stora blir nederlaget alltid lite hårdare och som en vanlig dödlig arbetande människa så är semesterdagarna tyvärr lätträknade.

Mest sugen är jag på att besöka Black Rocks i Peak District och testa några klassiker. Helst vill jag känna på Gaia och Meshugah för att se vad dem innebär men risken finns ju alltid att man blir nedkörd i ödmjukhetskvarnen första dagen på nån desperat E1:a så att det lilla mod som finns i kroppen flyr illa kvickt. Vi får se.

Peter Wycislik på Gaia




Förutom en vecka med (förhoppningsvis) strålande sol så hoppas jag och Jonas på ett bra mottagande av Crackoholic som har brittisk premiär på Sheffield Adventure Film Festival

Just nu i skrivande stund pryder Crackoholic framsidan på UK Climbing vilket är skitkul och det går att läsa mer om Crackoholic och andra filmer på festivalen HÄR.

Mer info om festivalen och eventuell klättring kommer snart.

1 kommentar:

Petter sa...

Jaha.. så då kommer det drälla av britter i bohuslän i sommar då..

Hoppas vädret är snällt mot er så ni får smeka mycket grit! det är underbart.