tisdag 19 maj 2009

Det goda livet i Österrike

Livets allra viktigaste beståndsdelar är Berg, Kvinnor, Vin och Musik. Tre av dessa fyra bjöds det på i helgen.

Jag och Crell teamade ihop med en av Österrikes före detta bästa klättrare och fick mersmak av Wien.


Helt enkelt en bra middag.



Crell och Robin i finrummet. Wienersymfonikerna spelade Brahms.



På väg till klippan genom en sagolik skog strax söder om Wien.

Crell gör sig redo för en klassisk 7a.


En bouldrare klättrar rep.

Fantastiskt fin klippa i Breitenstein med bland annat den bästa 6b leden jag någonsin gjort. 35 meter svagt överhängade perfekt kalksten med juggar jag inte trodde fanns. Helt jävla makalöst.
På bilden gör sig Crell redo för leden Streetfighter, 7c, vilket är Österrikes motsvarighet till Bussen i nyllet på Anneberg. Försök klura ut varför!

Om man som Wienbesökare vill få full pott när det kommer till livets allra viktigaste beståndsdelar så kan man alltid besöka det inte så hemliga...

2 kommentarer:

michael sa...

nu är min dag räddad, trodde aldrig att jag skulle få läsa ett sådant inlägg så här på morgonkvisten.

Anonym sa...

Alla borde prova Bussen i Nyllet åtminstone en gång i klätterkarriären.