tisdag 16 september 2008

Inte ens söndagsklättrare...

Efter ett hektisk avslut på arbetsveckan med två långa dagar ledbygge och tävlingsdag så kom jag hem uttorkad, trött och sliten. Stekte på ett bra kött och korkade upp La Spinetta Pin, som är ett förföriskt rödvin, så förföriskt att jag dagen efter vaknade med känslan att jag låg under det gigantiska block som en gång fallit ner från Huvudleden i Skevik.

Som den söndagsklättraren jag är var det ju faktiskt min dag att bestiga, men denna friskusaktivitet fick snabbt strykas från agendan. Vad göra istället?

Kaffeprovning på Tvålpalatset vid Mariatorget såklart!

Cappuccino på kaffet San Sebastian tillsammans med dessertvinet Moscatel de Setúbal och en liten men fyllig chokladtryffel från Italien. Fantastisk smakkombination!

1 kommentar:

Anonym sa...

Livet är gott!